THE FIELD
to unlocking the doors
to a future with more
and better opportunities.
THE FIELD
to unlocking the doors
to a future with more
and better opportunities.
Through our football schools, recreational and co-ed, we promote values and encourage healthy and positive relationships. We consider football as our fundamental tool to bring together boys, girls, and families, thereby contributing to greater social integration.

boys, girls
and their families

Football and Values Schools

Multi-sport
courts built

Method
of Football
and Values

Where do we carry it out?
We work in vulnerable neighborhoods in Argentina.
When we identify the need to work within the community of certain neighborhoods, we coordinate with a local organization in order to network and carry out our football schools in a better way. This allows us to better monitor each of the participants and their families, thus enabling us to provide comprehensive support.
San Martín, Buenos Aires, Argentina
Hurlingham, Buenos Aires, Argentina
Iguazú, Misiones, Argentina
(Aldea Jasy Porá)
Barrio Itatí, Buenos Aires, Argentina
La Matanza, Buenos Aires, Argentina
Lomas de Zamora, Buenos Aires, Argentina
Barrio La Católica, Santiago del Estero,
Argentina
WHERE A BALL ROLLS, AN OPPORTUNITY ROLLS.
IMAGES WORTH MORE THAN A THOUSAND WORDS
INTER-SCHOOL MEETINGS
TESTIMONIALS
WHAT DO THE MAIN CHARACTERS SAY?

“Mi hijo no quería jugar al fútbol, probamos muchas escuelitas pero no se integraba. En cambio acá en Fundación desde el primer día pudo sentirse parte, tanto con los compañeros como con los profes y eso a nosotros como papás nos llenó de satisfacción.”

“Veo en mi hijo los valores que les enseñan, y eso a nosotros, los padres, nos ayuda mucho. Estamos muy agradecidos”

“El apoyo de Fundación con las familias fue muy importante para nosotros. En la pandemia estuvieron muy presentes, lo valoramos mucho”

“Lo que más me gusta es el vínculo que tienen con los profes, hay un cariño y una confianza que a mí como mamá, me deja muy tranquila de saber que mi hijo está ahí”
